Α.Π. 808

13 Απριλίου 2020

 

Θέμα: Διευκρινήσεις και προτάσεις σχετικά με τη δυνατότητα της εξ΄ αποστάσεως διδασκαλίας νέας διδακτικής ύλης

Σχετ.:

(1) Π.Δ. 79/2017/άρθρο 17/παρ. 1 (όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 17, § 1,2,3 του Ν. 4559/ΦΕΚ 142/3-8-2018)

(2) Νόμος 4547/ΦΕΚ 102/12-6-2018

(3) ΦΕΚ 4299/27-9-2018/τ. 2ο1.

(4) Υ.Α. Δ1α/ΓΠ.οικ. 16838 (ΦΕΚ 783/10-3-2020), Προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας σχολείων

(5) 38091/Δ4/16-3-2020, 38092/Δ4/16-3-2020, 38942/Δ2/18-3-2020, 39731/Δ2/20-3-2020, 39733/Δ2/20-03-2020, 39676/Δ2/20-03-2020, 5171/20-3-2020, 5229/20-3-2020, 43037/ΓΔ4/3-4-2020, 43143/ ΓΔ4/3-4-2020, 42347/Δ2/1-4-2020, 41665/Δ2/31-3-2020, 40209/Δ1/24-3-2020, ΥΠΑΙΘ / Οδηγίες για την οργάνωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

(6) 563/16-3-2020 και 586/21-3-2020, 3ο ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας, Οδηγίες

(7) Δ1α/ΓΠ.οικ. 20021 (ΦΕΚ B’ 956/21-3-2020), Παράταση απαγόρευσης λειτουργίας σχολείων

(8) 44778/Δ4/09-04-2020 Υλοποίηση Προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και Θέματα Διδασκαλίας

Σχετικά με την εξ αποστάσεως διδασκαλία των μαθημάτων και τη δυνατότητα για κάλυψη και μη διδαχθείσης ύλης, όπως αυτή προκύπτει από την υπ. αρ. 8 σχετική, επισημαίνουμε ότι αυτό μπορεί να γίνει με βάση συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως οι διαπιστωμένες ανάγκες των μαθητών/τριών, οι δυνατότητες αυτονομίας που παρέχει στη σχολική μονάδα η εκπαιδευτική διαδικασία και η πρόβλεψη της δια ζώσης διδασκαλίας της ίδιας ύλης μετά την επαναλειτουργία των σχολείων.

Κατά τη γνώμη μας, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ερευνήσουν διεξοδικά τις «ανάγκες» των παιδιών λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη και τις δυνατότητές τους. Εάν σε μία σχολική τάξη δεν συμμετέχουν όλα τα παιδιά στην εξ αποστάσεως διδασκαλία για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής τους (οικονομικοί λόγοι, αδυναμία των γονέων να ανταπεξέλθουν στη σχετική τεχνογνωσία κ.ά.), τότε ο/η εκπαιδευτικός δεν θα πρέπει να προχωρήσει στη διδασκαλία νέας ύλης, γιατί προφανώς τίθενται θέματα ανισότητας μεταξύ των παιδιών. Το ίδιο θα πρέπει να πράξει εάν κρίνει ότι οι επαναλήψεις ανταποκρίνονται περισσότερο στις «ανάγκες» της τάξης τους απ΄ ό,τι η βεβιασμένη διδασκαλία νέας ύλης.  

Εάν παρόλα αυτά ο/η εκπαιδευτικός κρίνει ότι μπορεί να προχωρήσει σε νέα ύλη, τότε θα πρέπει να οργανώσει στοχευμένα την εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία εφαρμόζοντας μεικτό μοντέλο ασύγχρονης και κυρίως σύγχρονης διδασκαλίας. Θα πρέπει, επίσης, να επιλέξει τόση ποσότητα όση υποθέτει ότι μπορεί να καλύψει μετά την επαναλειτουργία των σχολείων.

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχουμε επισημάνει και σε παλαιότερες οδηγίες μας (βλ. σχετ. 6) ένα από τα βασικότερα προτερήματα της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι οι δυνατότητες που παρέχει στην/στον εκπαιδευτικό να οργανώσει τη διδασκαλία του εξατομικευμένα και διαδραστικά με τη χρήση πολυμεσικών εργαλείων βοηθώντας τη δημιουργική αναπλαισίωση και όχι την απλή επανάληψη της γνώσης.

 

ΠΕΚΕΣ ΝΕΟ Σφραγίδα 1 LOW LOW