ΘΕΜΑ: Προγράμματα «Ξενοστόπια» και «Αποδοχή και κατανόηση της Αναπηρίας»

Το 4ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας, δια της Υπεύθυνης Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Προσχολικής Αγωγής Κατερίνας Λαλιώτη, σε συνεργασία με την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής του Α.Π.Θ. Δρα Βούλα Γιαγκάζογλου, διοργανώνουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Ξενοστόπια» και «Αποδοχή και Κατανόηση της Αναπηρίας ή της διαφορετικότητας μέσα από το παιχνίδι και το παραμύθι», για τις/τους Νηπιαγωγούς της Π.Ε. Σερρών.

Μετά από τις δηλώσεις συμμετοχής στα προγράμματα θα οριστούν επιμορφωτικές συναντήσεις (αρχική και επόμενες). Οι συναντήσεις θα έχουν μορφή βιωματικού εργαστηρίου, όπου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν σε αφηγηματικές και θεατρικές τεχνικές, με στόχο την εφαρμογή των προγραμμάτων.

Οι συναντήσεις θα ξεκινήσουν με ένα δίωρο ανά εβδομάδα και στη συνέχεια ανά δύο εβδομάδες.

Θα δοθεί έτοιμο υλικό και θα υπάρχει πλήρης επιστημονική και διδακτική καθοδήγηση από την Δρα Γιαγκάζογλου.

Σχετικά με τα προγράμματα

  1. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σημαντικά οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν τα μικρά παιδιά από αγνώστους και έχει αναγνωριστεί διεθνώς η σημασία εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την αποφυγή τους. Σκοπός του προγράμματος «Ξενοστόπια. Μια παραμυθένια χώρα που μαθαίνω να λέω ΣΤΟΠ στους κινδύνους προερχόμενους από αγνώστους» είναι να μάθουμε στα παιδιά να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν πιθανούς κινδύνους από κάποιον άγνωστο, με την εφαρμογή βιωματικών δράσεων ψυχοκινητικής αγωγής με αφήγηση και διερευνητική δραματοποίηση κλασικών παραμυθιών. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά βασικές δεξιότητες προσωπικής ασφάλειας (αποφεύγω, ξεφεύγω, ενημερώνω). Επιμέρους στόχοι είναι να εκπαιδευτούν στην αναγνώριση πιθανών κινδύνων, «ασφαλών ενηλίκων» και εκμάθησης σωστών τρόπων αντιμετώπισης.

Η επιτυχία της σχολικής ενσωμάτωσης εξαρτάται από τις γνώσεις, τις στάσεις, την κατανόηση, την αποδοχή, τη συνεργασία, τον σεβασμό προς τη διαφορετικότητα, που αναπτύσσεται μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στο σχολικό αλλά και στο κοινωνικό περιβάλλον. Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζει τη συμπεριφορά των παιδιών χωρίς αναπηρία προς τα παιδιά με αναπηρία και τις στάσεις που εκδηλώνουν, είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνονται και κατανοούν την αναπηρία. Πολλές φορές, η αρνητική στάση των μαθητών με τυπική ανάπτυξη απέναντι στα άτομα με αναπηρία, πηγάζει από την έλλειψη γνώσεων για αυτή. Στην κατεύθυνση της βελτίωσης της γνώσης, της αποδοχής και της κατανόησης της αναπηρίας στοχεύει το πρόγραμμα «Αποδοχή και Κατανόηση της Αναπηρίας ή της διαφορετικότητας μέσα από το παιχνίδι και το παραμύθι».

Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στους παρακάτω συνδέσμους:

  1. Ξενοστόπια. Μια παραμυθένια χώρα που μαθαίνω να λέω ΣΤΟΠ στους κινδύνους προερχόμενους από αγνώστους.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSebn7TT9TxZ6VGapUa6uzAxFsUKfN_aPIxxOwBGQ-NCrBf2yA/viewform

  1. Αποδοχή και Κατανόηση της Αναπηρίας ή της διαφορετικότητας μέσα από το παιχνίδι και το παραμύθι.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSclbHPxZuMpi5Dk6Il3yDWkNfv7jLiTStBI4kvux_AZIwufAA/viewform

Με εκτίμηση

                                                                          

                                                                                 Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου

                                                                                4ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

                                                                                              Κατερίνα Λαλιώτη